Koldkrigs Seminarium 19 April 2013

kks01_finalDen 19 April 2013 var Jysk Koldkrigsforening så heldige i at de kunne deltage i et seminarium på Langelandsfortet, som efter 6 indlæg om den kold krig, helt nede fra et beredskab i en by, og frem til idag. Det var en lang men meget spænende dag med mange nye og spænende input, og ingen tvivl om at det er noget foreningen skal deltage i fremover, hvis mulighed er der igen. Herunder er der nogle flere billeder fra dagen som sluttede med en rundvisning på Langelandsfortet.

En af de automatiske luftværnskanoner på fortet, her fra stilling nord.

Her er et billed, som er taget inde i den tideligere Danske ubåd, Springeren, og en ting må man sige gort man ikke skulle bo alt få længe i såen en dåse, for der var godt nok ikke mange muligeheder for lidt privat liv, tænk bare du ligger, og sover mens de andre sidder, og spiser aftensmad, lige neden under din soveplads.